Musisz zainstalować flash player pobierz instalator

CZERWIEC 2018

Szlakiem mostów wrocławskich W sobotę 13 stycznia 2018 odbyła się piesza wycieczka szlakiem wrocławskich mostów. Pierwszym naszym celem był Most Zwierzyniecki. Następnie przeszliśmy w okolice Mostu Grunwaldzkiego, później na most Pokoju i Kładką Muzealną i bulwarem Xawerego Dunikowskiego dotarliśmy do mostu Piaskowego. Dalej idąc bulwarem Piotra Włostowica osiągnęliśmy Most Tumski (nazywany mostem zakochanych). Obraliśmy kierunek północnowschodni, czyli minęliśmy mosty Młyńskie i kładką Żabią wydostaliśmy się na ląd. Podziwialiśmy Mosty Uniwersyteckie i poszliśmy dalej na północ aż na Most Osobowicki. Stąd wałami wzdłuż Odry przedostaliśmy się na Most Milenijny, którym wróciliśmy na Popowice i pod Orbitą nastąpiło zakończenie wycieczki. Nauczyciele opowiadali nam o każdym moście – to gratka dla miłośników Wrocławia i historii. A jeśli ktoś woli wysiłek fizyczny – pokonaliśmy pieszo 14 km. Pogoda nam sprzyjała, bo mimo zimy temperatura była dodatnia, a kalorie w postaci czekolady dodały nam sił do przejścia tej trasy.

Lewa,lewa,lewa noga naprzód…
W sobotę, 21 października 2017r., w godzinach porannych, zebraliśmy się na Dworcu Głównym Wrocławia, w celu udania się do Brzegu Dolnego na rajd pieszy do Miękini.

Po 40-minutowej podróży reliktem lat 70. bądź 80. poprzedniego wieku, dotarliśmy na małą stacyjkę, która zwała się, o dziwo, Brzeg Dolny. Tam każda ze szkół uczestniczących w wycieczce(a było ich całkiem sporo) otrzymała kartę pracy do wypełnienia i zdania na końcu trasy. Mimo całkowitego zachmurzenia nieba, raźnie wyruszyliśmy w trasę. Na samym początku dotarliśmy do imponującego Parku Miejskiego. Było na czym oko zawiesić – na starych drzewach, na zadbanych ścieżkach, przepięknych fontannach, a na końcu na małym pałacu, przebudowanym w stylu klasycystycznym. Za nim znajdowała się dumna rzeka Odra, która od wielu lat zaszczyca swą obecnością tereny Dolnego Śląska. W następnej kolejności zeszliśmy w jej stronę i udając się w kierunku dużego Mostu Wolności – 4 czerwca, ruszyliśmy wałami. Przeprawiwszy się na drugi brzeg rzeki zbliżyliśmy się do lasu, który, jak się okazuje, jest terenem Rezerwatu Zabór. Klucząc w nim przez długie minuty, w końcu ujrzeliśmy miękiński kościół pw. Narodzenia NMP. Na miejscu zdaliśmy swe prace pani organizator i dotarliśmy do wyznaczonego celu. W końcu zmęczeni, lecz dumni z przebytego dystansu, doczłapaliśmy na stację i stamtąd ruszyliśmy w podróż powrotną do Wrocławia.

Szlakiem Czterech Świątyń Dnia 10 Marca 2018 roku odbyła się wycieczka do dzielnicy czterech wyznań. Odwiedziliśmy cztery świątynie czterech różnych wyznań. Synagoga Pod Białym Bocianem(synagoga Żydowska) – znajduje się przy ulicy Pawła Włodkowica 7, projektu wybitnego architekta Carla Ferdynanda Langhansa, jest jedną z dwóch czynnych synagog we Wrocławiu. Po odzyskaniu jej w 1996 roku stała się największą i główną synagogą Gminy Wyznaniowej Żydowskiej we Wrocławiu. Kościół Rzymskokatolicki- (od lat powojennych używana przez parafię pod wezwaniem św. Mikołaja) przy ulicy św. Antoniego 30 we Wrocławiu, zbudowana w latach 1685-92 pod kierunkiem arch. Mateusza Bienera według projektu nieznanego architekta włoskiego w stylu barokowym przy ówczesnym klasztorze zakonu franciszkanów reformatów, postawionym nieco wcześniej.

Cerkwia katedralna narodzenia najświętszej Bogurodzicy- katedra prawosławna we Wrocławiu, będąca główną świątynią diecezji wrocławsko-szczecińskiej oraz siedzibą 2 wrocławskich parafii: Narodzenia Przenajświętszej Bogurodzicy i Podwyższenia Krzyża Pańskiego .Mieści się przy ulicy św. Mikołaja. Kościół pw. Opatrzności Bożej(kościół protestancki) Świątynia powstała w 1750 r. dla wrocławskich kalwinów. W 1830 r. król Fryderyk Wilhelm III nadał jej status kościoła dworskiego. Jeszcze w XIX w budowla przechodziła modernizację. W czasie II wojny światowej zniszczony został dach kościoła.

„Korona Wrocławia” Dnia 12 maja 2018 roku odbyła się wycieczka w celu zdobycia „Korony Wrocławia”. Wycieczkę rozpoczęliśmy od wejścia na punkt widokowy Sky Tower (212m). Po obejrzeniu panoramy Wrocławia, udaliśmy się pieszo w kierunku Kościoła Marii Magdaleny. Tam weszliśmy na Mostek Pokutnic znajdujący się na wysokości 45 metrów. Następnie udaliśmy się do kościoła garnizonowego pw. Św. Elżbiety. Zdobycie kolejnej wieży wiązało się z pokonaniem 90 metrów w pionie krętymi schodami. Kolejną wysokość, którą mieliśmy do pokonania była wieża Katedry św. Jana Chrzciciela licząca 97 metrów. Ostatnim punktem widokowym była wieża matematyczna w gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego.